• Projektejer

    Institut for Børnekultur

  • Projektperiode

    2017 - 2019

  • Hjemmeside

  • Inspirationsmateriale

fokus og metode

Projektets kerneområde 

 

Art EQUAL stiller skarpt på det potentiale, der ligger i samarbejdet mellem kunstnere og pædagogisk personale, og hvordan æstetiske processer kan understøtte det pædagogiske arbejde med trivsel, inklusion og fællesskab i børnenes hverdag.

 

At betragte kunst og kultur som et led i inklusionsarbejde er specielt relevant i dag, fordi der er et stort behov for at skabe fordomsfrie læringsmiljøer, hvor børn med vidt forskellige baggrunde kan mødes, blive en del af et fællesskab og udfolde egne kompetencer.

Aktionslæring


I både Art EQUAL og Europæiske Kulturbørn har aktionslæring været en gennemgående metode, der sikrer det ligeværdige samarbejde samt inddragelse af hinandens erfaringer og oplevelser sammen med børnene. Gennemgående for alle forløb har været refleksioner efter aktiviteterne over, hvordan der er arbejdet med den udfordring, der har været fælles fokus på, hvad der skal justeres eller gøres anderledes, og hvilke aktiviteter der skal i spil næste gang, for at komme nærmere en løsning af den beskrevne udfordring.

Inkluderende læringsmiljøer

Information om projektet

videnscenter

tværfagligt samarbejde

To personer arrangerer et stort gitter på gulvet med grønne og gule firkanter, hver med forskellige små sorte genstande og strukturer. Nogle firkanter har hvide, gennemsigtige dækninger over dem.

Kontakt